Om du har ett fel i din bostad eller om du upptäcker något annat fel som till exempel att en tvättmaskin i tvättstugan eller fasadbelysningen inte fungerar ska du göra en felanmälan. Det finns två sätt att göra en felanmälan på:

  1. Logga in och gör en digital felanmälan på Mina sidor (obs! gäller ej akuta fel).
  2. Ring kundservice på telefon 08-530 694 90, vi har öppet måndag-torsdag 08.00-16.00 och fredag 08.00-15.00. Akuta fel tar vi emot dygnet runt.

Innan du gör en felanmälan kontrollera att felet inte är något du själv har ansvar för att fixa.

Fixa felet själv

Är du osäker på vad något i din bostad kallas? Svaret hittar du i boken "Min bostad".

Ladda ner Min bostad

Har du problem med skadedjur ska du istället kontakta Anticimex på telefon 075-245 10 00

Botkyrkabyggen prioriterar alltid akuta felanmälningar. Felanmälningar som inte är akuta hanteras i turordning. Hänger du en nyckel i tuben påbörjas arbetet med din felanmälan inom 10 arbetsdagar. Under vissa perioder kan du få vänta upp till 15 arbetsdagar. 

Har du husdjur?

Om du har lösgående hund i lägenheten ska du inte göra din felanmälan via Mina sidor. Kontakta oss istället på telefon 08-530 694 90 för att boka in en dag för besök.

Har vi rätt uppgifter till dig?

När du sparat din felanmälan kommer du att få en bekräftelse via sms. Se därför till att rätt telefonnummer står angivet. Är det fel telefonnummer som visas, klicka på länken ”Uppdatera dina kontaktuppgifter”.

Häng en nyckel i tuben

När reparatören påbörjar ärendet får du ett nytt sms från oss. För att vi ska komma in i din lägenhet är det viktigt att du hänger in en nyckel i tuben. Tänk på att endast hänga in en nyckel i tuben, utan nyckelbricka, så att nyckeln inte fastnar.

Om vi inte kommer in

Du ansvarar för att reparatören kan komma in i din lägenhet för att åtgärda felet. Därför är det viktigt att du hänger en nyckel i tuben om du inte är hemma, även om du bara är borta tillfälligt. Om det händer vid mer än ett tillfälle att vi inte kan komma in och åtgärda din felanmälan får du betala en avgift.

Så följer du ditt ärende

Du kommer att få sms vid tre tillfällen, när felanmälan är registrerad, när ärendet är påbörjat och när ärendet är avslutat.

Du kan även följa statusen på din felanmälan via Mina sidor under rubriken Ärenden. Klicka på Pågående och sedan på ditt ärende för att se all information.