Lediga hyresbostäder att hyra

Botkyrkabyggen förmedlar lediga hyresbostäder dels i vår egen bostadskö, dels hos Bostadsförmedlingen i Stockholm.

Bor du i Botkyrka kommun, eller är du redan hyresgäst hos Botkyrkabyggen?
Då kan du söka bostad här på Botkyrkabyggens webbplats. Börja med att registrera dig på Mina sidor, sedan kan du sätta igång med att söka din nya bostad.

Lediga lägenheter just nu

Bor du utanför Botkyrka kommun?
Via Bostadsförmedlingen i Stockholm kan du söka lediga bostäder i och omkring Botkyrka.

Lediga lägenheter i Botkyrka hos Bostadsförmedlingen

Våra särskilda boendekoncept

Förutom vanliga hyreslägenheter har vi bostäder för särskilda målgrupper. Klicka på bilderna för att läsa mer om respektive koncept.

Karta över Botkyrka kommun med Botkyrkabyggens bostadsområden och typiska hus
Läs mer om våra bostadsområden

Lediga parkerings- och garageplatser

Här kan du som redan bor hos oss söka efter lediga parkerings- och garageplatser i ditt bostadsområde. Du behöver vara inloggad på Mina sidor för att kunna söka. Tryck på "filtrera" för att välja ett visst område eller en viss typ av parkeringsplats. Om du är ny hyresgäst måste du vänta tills ditt bostadskontrakt börjar gälla innan du kan boka en p-plats.

Lediga parkeringsplatser just nu

Lediga lokaler

Vårt system för förmedling av lediga lokaler via hemsidan är under uppbyggnad.

Läs om hur du hyr en lokal