Motiverad kvinna andas ut med händerna utsträckta i ett höstlandskap.

Har du ett problem du inte kan lösa själv? Här nedan hittar du olika kontaktvägar beroende på vad du behöver hjälp med.

Vid akuta fel ska du alltid ringa in till oss på telefon 08-530 694 90. Vi svarar dygnet runt.

Detta räknas som akut fel:

  • spis eller kyl/frys fungerar inte eller är strömlösa
  • stopp i golvbrunn, diskho, handfat eller toalett (obs! gäller endast om det enbart finns en toalett i lägenheten) som du själv inte lyckats åtgärda
  • toalett som inte går att spola (obs! gäller endast om det enbart finns en toalett i lägenheten)
  • läckande vattenlås under diskbänk, avloppsrör eller element
  • balkongdörr eller fönster som inte går att stänga
  • eluttag som sitter mycket löst och där det finns risk att barn gör sig illa
  • ytterdörr som inte går att stänga eller låsa (om det finns två lås och ett går att låsa räknas inte ärendet som akut, gör en felanmälan)
  • innerdörr som gått i baklås
  • elavbrott
  • vattenläckage från tak, väggar, fönster
  • trasig fönsterruta
  • låscylinder eller nycklar som inte fungerar
  • brandvarnare som inte fungerar
  • hiss fungerar inte

Ska du hämta ut nycklar, vill titta på tillval, tapeter eller golv, har en trasig låsbricka eller om du vill hämta eller lämna blanketter angående serviceärenden? Då kan du besöka vårt kundcenter/showroom på Gröndalsvägen 6 i Tumba. Hitta hit

Öppettider: måndag-torsdag 09.00-12.00

OBS! Vi har INTE möjlighet att ta emot felanmälningar och störningar på vårt kundcenter/showroom.

Fungerar inte ditt bredband? Kontakta din bredbandsleverantör.

Vid fel på tv-tjänsterna i basutbudet, ring Telia på 0775-15 14 38. Är det fel på övriga tv-tjänster kontaktar du istället din leverantör.

Om ett fel uppstår i din bostad som till exempel att kökskranen läcker, ett eluttag har lossnat från väggen eller tvättmaskinen är trasig ska du göra en felanmälan.

Innan du gör en felanmälan kontrollera att felet inte är något du själv har ansvar för att fixa. Saker som lampor till armaturer, fläkt, ugn och kylskåp, kolfilter till fläkten, toalettsits samt lysrör och glimtändare måste du till exempel själv köpa och montera.

Fixa felet själv

På Mina sidor kan du göra en digital felanmälan, dygnet runt. OBS! Är felet akut ska du alltid ringa oss på 08-530 694 90

Gör en digital felanmälan

Du kan också felanmäla via telefon 08-530 694 90.

måndag-torsdag 08.00-16.00
fredag 08.00-15.00

Felanmäl via telefon

Har du frågor om ditt boende, hur man söker bostad, lokal eller p-plats eller undrar något över din hyresavi? Se efter om du du hittar ditt svar här först.

Vanliga frågor och svar

Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att ringa oss på 08-530 694 90.

måndag-torsdag 08.00-16.00
fredag 08.00-15.00

Har du inte möjlighet att ringa oss kan du mejla info@botkyrkabyggen.se. OBS! handläggningstiden för mejl är 5 dagar.

Har du problem med skadedjur som exempelvis vägglöss eller kackerlackor ska du kontakta Anticimex på telefon 075-245 10 00. De är experter på skadedjur och du får hjälp utan kostnad.

Läs mer om skadedjur

Blir du kraftigt störd ska du ringa kundservice på telefon 08-530 694 90. Inträffar störningen efter arbetstid kopplas du till vår störningsjour. Du kan också skapa ett ärende på Mina sidor. Välj ditt lägenhetskontrakt och sedan "störningsanmälan".

Exempel på störningar:

  • Någon skriker eller ropar högt sena kvällar, nätter och tidiga morgnar.
  • Någon spelar musik på mycket hög volym.
  • En hund skäller högt och länge.
  • Någon duschar länge eller spolar vatten mitt i natten.
  • Någon borrar, spikar eller bankar sent på kvällen.
  • Någon använder tvättmaskin nattetid.

Har du frågor gällande anstånd eller avbetalning av hyran? Mejla ekonomiskutredning@botkyrkabyggen.se.

Om du är journalist och söker kontakt med vår kommunikationsavdelning ring 08-121 556 67 eller mejla press@botkyrkabyggen.se.

OBS! Inga andra ärenden hanteras via dessa kanaler. Om du är hyresgäst eller om ditt ärende gäller något annat än frågor från press och media, så ber vi dig att kontakta oss i våra ordinarie kanaler under våra öppettider.

Till pressrummet

Önskar du ta del av en allmän handling (enligt offentlighetsprincipen, TF 2 kap), mejla offentlighandling@botkyrkabyggen.se.

OBS! Inga andra ärenden hanteras via denna kanal.

Botkyrkabyggen har ett visselblåsarsystem. Det är till för att man anonymt skall kunna anmäla misstankar om fusk och bedrägerier inom bolaget som till exempel olovlig andrahand, mutor och korruption.

Alla som misstänker fusk och bedrägerier kan berätta detta för oss via visselblåsarsystemet. Läs mer

Besöksadress för hyresgäster

Gröndalsvägen 6, Tumba
måndag-torsdag kl. 9-12

Huvudkontor

AB Botkyrkabyggen
Box 1
147 21 Tumba

info@botkyrkabyggen.se

Tel växel: 08-530 693 00
Leveranser: Tumba Torg 101
Org.nr: 556064-6191

Fakturaadresser

AB Botkyrkabyggen
FE54134-5560646191 Inexchange
SE-83190 Östersund

E-postadress för PDF-fakturor:
5560646191@pdf.inexchange.se

Elektroniska adresser:
Orgnr: 556064-6191
GLN: 7300009056255
Van-operatör: InExchange AB

Fastighets AB Alfågeln
FE54134-5563908309 Inexchange
SE-83190 Östersund

E-postadress för PDF-fakturor:
5563908309@pdf.inexchange.se 

Elektroniska adresser:
Orgnr: 556390-8309 
GLN: 7300009056163
Van-operatör: InExchange AB

För leverantörer som inte har en lösning för att skicka e-faktura finns möjlighet att använda denna tjänst.