Botkyrkabyggens samarbeten

Botkyrkabyggens samarbeten regleras i vår policy för samverkan med civilsamhällets aktörer, som är beslutat av Botkyrkabyggens styrelse.

Inriktning

Vi samverkar med idéburna aktörer som ideella föreningar, ekonomiska föreningar, stiftelser, trossamfund och aktiebolag med begränsad vinstutdelning.

Vår inriktning för vår samverkan är att den ska leda till ökad delaktighet och inflytande hos personer som bor och vistas i Botkyrka. Ett starkt civilsamhälle med trygga, levande och attraktiva stadsdelar med gemenskap och tillhörighet.

Våra prioriterade målgrupper är barn, unga, unga vuxna och seniorer.

Avtalsformer

Botkyrkabyggen har två olika avtalsformer för samverkan med civilsamhällets aktörer. Ettåriga samverkansavtal är ett ekonomiskt samarbete som innebär att Botkyrkabyggen stödjer med bidrag mot någon form av insats. IOP, Idéburet offentligt partnerskap, är oftast treåriga och tecknas i samverkan med Botkyrka kommun.

Hela policyn når du via länken här intill eller på underliggande sida i menyn.

130517_Sommarkul_Boll_0010

Läs hela Botkyrkabyggens policy för samverkan med
civilsamhällets aktörer